Opnå større synlighed på Google

SEO på Google

Søgemaskineoptimering på Google er et fænomen, som har eksisteret siden Googles opstart tilbage i slutningen af 1990’erne, og det har lige siden været relevant. Online handel er nemlig større end nogensinde før, og danskerne shopper på internettet i en helt anden grad end tidligere. SEO en af de vigtigste kanaler indenfor online handel, og det er derfor vigtigt, at man får arbejdet med SEO på den mest effektive vis. Derfor kan det være en profitabel løsning at få et SEO bureau med ind over sit firmas digitale markedsføringsindsats, hvorved man kan sikre sig, at SEO-arbejdet bliver udført inden for brancheførende standarder, samtidig med at Googles retningslinjer bliver overholdt. 

SEO er en af de største online markedsføringsdiscipliner

SEO er en markedsføringsdisciplin, som mange kender til, men som de færreste reelt forstår. Det er blandt andet fordi, at Google har over 200 forskellige faktorer, som bruges til at udregne, hvor en given hjemmeside skal befinde sig i søgeresultatet. SEO er derudover en bred disciplin, hvor man kan tale om, at der eksisterer adskillige undergrene, herunder hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, tekstforfatning, teknisk SEO m.m. Der er altså meget at holde styr på, og skal SEO arbejdet gå op i en højere enhed, så kræver det, at man har en SEO specialist på, som forstår sig på alle disse aspekter. 

Fordelene ved at få hjælp af et SEO bureau

Fordelene ved at vælge, at et SEO bureau skal håndtere den organiske markedsføring er, at et bureau har adgang til mange systemer, som hurtigt kan koste mange penge, såfremt man skal have licens til allesammen. Og man ønsker netop at have adgang til de fleste af værktøjerne, da man i så fald får en væsentlig bedre forståelse for, hvad der skal til for at rangere højere på Google. 

Det kan ligeledes være en stor opgave at finde ud af, hvad der skal til for at rangere højere, eller hvorfor man i visse tilfælde ikke har de placeringer på Google, som man mener, at man burde have. I sådanne tilfælde kræver det en stor indsigt i, hvad Google har af krav til hjemmesider, og dertil hvad der kan gøres for at skabe de resultater, som man i sin virksomhed ønsker at opnå.

Står man som virksomhed i en situation, hvor at det ønskes, at SEO prioriteres højere, men at dette ikke bliver gjort, så kan man med fordel tage fat i et SEO bureau.